Records Manager - Miniuddannelse (5 kursusdage) (Maj-juni 2017 i Vejle)

Bliv uddannet til Records Manager hos Bibliotekarforbundet og Scandinavian Information Audit. Records Manager er en miniuddannelse bestående af to enkeltstående kursusmoduler og en opfølgningsdag, der samlet set udgør en uddannelse. Hver af de to moduler varer to kursusdage, så uddannelsen samlet består af fem hele kursusdage.

Records Manager miniuddannelse, maj-juni 2017 i Vejle

Hvis du gennemfører begge moduler samt opfølgningsdagen og samtidig består den tilknyttede test til hvert af de to moduler, får du et eksamensbevis som dokumentation på, at du har gennemført Records Manager miniuddannelsen.

Testene er såkaldte ’multiple choice’ tests, som gennemføres online. Hver test tager ca. 20-25 minutter at gennemføre.

Om uddannelsen:
Records management er en kontrol med forretningskritisk information i livscyklus. Dvs. de processer, procedurer, systemer og også den adfærd, som i mange virksomheder og organisationer er med til at sikre det dokumentationsgrundlag, som er nødvendigt for at kunne drive en effektiv og troværdig forretning. Records management er også at balancere forretningsbehov og lovgivningskrav for information, dokumentation, data og viden.

Som Records Manager medvirker du til, at organisation-en er i compliance med lovgivning, standarder og interne politikker. En Records Managers arbejdsopgaver kan være meget forskellige og for eksempel omfatte udarbejdelse af politik og procedurer, auditering, retentionplaner, dokumentkontrol, governance, procesanalyser, metadatamodeller og implementering af ESDH, udvikling af arkiver, undervisning og bevaring af medier.

Records Manager miniuddannelsen giver dig en grundlæggende introduktion til Records Management. Den fungerer derfor som et godt udgangspunkt for at kunne arbejde inden for dette område og bygge videre på de kompetencer, som du har som bibliotekar, informationsspecialist, Document Controller eller lignende.


Få overblik over de 5 kursusdage på ’Records Manager’:

Moduler på Records Manager Miniuddannelse, maj-juni 2017 i Vejle

Læs om de enkelte kursusdage i uddannelsesprogrammet.

Efter at have taget uddannelsen vil du være i stand til at:
  • Arbejde som Records Manager i private og offentlige virksomheder.
  • Bidrage til eller tage ansvar for opgaver vedrørende compliance, informationssikkerhed, implementering af EU’s persondatareform, valg af IT-systemer og ESDH, auditering, risikoanalyse, udarbejdelse af records retention planer og politikker.

Undervisningsform:
Hele uddannelsen er praktisk tilrettelagt med en blanding af teori, cases, dialog og workshops.

Uddannelsen er for dig som...
….gerne vil vide mere om records management som arbejdsfelt. Enten er du allerede i gang med at arbejde inden for området, eller også vil du gerne i gang inden for records management.

Målgruppe:
Alle BF-medlemmer, informationsspecialister, Document Controllers, Document Managers og dig, der arbejder med ESDH og dokumenthåndtering eller som bare gerne vil vide mere om records management.

Du er enten lige startet med at arbejde inden for området, eller også vil du gerne have de grundlæggende kompetencer til at kunne varetage jobbet som Records Manager.

Uddannelsen er åben for alle interesserede.

Der er plads til op til 18 deltagere på uddannelsen.

Uddannelsen gennemføres ved minimum 12 fuldt betalende deltagere.

Underviser på uddannelsen Records Manager:
Tine Weirsøe startede Scandinavian Information Audit i 2004. Hun er Executive MBA fra CBS, ISO 9000 Lead Auditor og bibliotekar (sektion 2) og har mere end 30 års erfaring med erfaring records og information management fra offentlige og private virksomheder i de nordiske lande, USA, Schweiz, Holland og Italien samt fra ansættelser i Novo Nordisk, på Børsen og i Industrifagene (nu DI).

Hun var formand for det danske nationale udvalg bag ISO 15489-familien fra 2000-2008. Hun er desuden ekstern lektor ved Master i Informationsforvaltning og Records Management, Aalborg Universitet og Det informationsvidenskabelige Akademi under Københavns Universitet.


Deltagerpriser:

Pris for at deltage i hele Records Manager miniuddannelsen (5 kursusdage):

Pris for hele miniuddannelsen, bestående af to moduler á 2 kursusdage samt en opfølgningsdag, samlet 5 hele kursusdage:

  • Pris for medlemmer af Bibliotekarforbundet: 4.995 kr
  • Pris for ledige medlemmer samt studentermedlemmer: 1.295 kr (begrænset antal pladser)
  • Pris for ikke-medlemmer: 9.995 kr.

Tilmelder man mere end 2 deltagere til uddannelsen, gives der 10% rabat på den samlede kursuspris.

Vær opmærksom på at du skal være logget ind på bf.dk for at tilmelde dig til medlemspris.

Priserne inkluderer:

  • Forplejning bestående af morgenbrød, frokostbuffet med kildevand, kage samt kaffe/te.
  • Adgang til kursusmaterialer via et BF’s Learning Management System på learn.bf.dk.
  • Adgang til at gennemføre de tests, som giver dig eksamensbevis, hvis du består dem begge.

Bemærk:
ISO-standarderne, som som danner en faglig ramme på uddannelsen, udleveres ikke og forudsættes ikke læst inden kurset. Vi opfordrer deltagerne til at vente med at indkøbe standarder til efter kurset, hvor man præcist ved, hvilke standarder man har brug for i sit arbejde.

Tilmeld dig hele Records Manager miniuddannelsen

Sted:
Undervisningen foregår på Vejle Bibliotek, Willy Sørensens Plads 1, 7100 Vejle.

Har du spørgsmål...
...til miniuddannelsen, så kontakt Niels Bergmann, udviklingskonsulent og arrangementsansvarlig i Bibliotekarforbundet, på nb@bf.dk eller tlf. 38 38 06 32.

Arrangør:
Records Manager miniuddannelsen er udviklet af Bibliotekarforbundet og Scandinavian Information Audit.

Bibliotekarforbundet
Scandinavian Information Audit

 

Records Manager - Miniuddannelse (5 kursusdage) (Maj-juni 2017 i Vejle)
10. maj. - 6. juni 2017
Kl. 10.00 - 17.00
Vejle Bibliotek:
Willy Sørensens Plads 1
7100 Vejle
BF-Medlem: 4.995,00
Studerende: 1.295,00
Ledig: 1.295,00
Ikke-medlem: 9.995,00
25. april 2017
217008

Tilmeldinger modtages efter tilmeldingsfristens udløb såfremt der stadig er ledige pladser. Kontakt Bibliotekarforbundets arrangementsafdeling på arrangementer@bf.dk