Webinar: LinkedIn – den personlige profil

Få tips og tricks til hvordan din personlige LinkedIn-profil kan optimeres, og hvordan du kan bruge LinkedIn til at udvide dit professionelle netværk.

Den rigtige og målrettede brug af LinkedIn kan åbne døre til nye muligheder. Jo skarpere din profil er, des mere sikker er du på at skabe kontakter, der kan hjælpe dig til dit næste karriereskridt, hvad enten det er videre til din næste arbejdsplads eller inden for din nuværende job.

På webinaret kommer vi omkring nogle af de vigtigste funktioner i LinkedIn. Du får tips til, hvordan du optimerer din profil og hvordan du bruger LinkedIn aktivt som værktøj til at få nye kontakter og til at få branchekendskab og markedsindsigt.

På webinaret bliver du bl.a. introduceret til:

  • Opdatering af den personlige profil
  • Netværkstankegangen
  • Social selling.

Du lærer at søgeoptimere din profil. Du får tips og inspiration til at disponere og supplere dit CV med endorsements, projekter og lignende. Du lærer at udfylde de vigtige dele af din profil og får tips og tricks til at udvide og pleje dit netværk. Vi viser dig også, hvordan du laver Pulse/Blogindlæg og viser dig dit eget Social selling index.

Deltagelse på webinaret forudsætter at du allerede har en profil på LinkedIn, og at du allerede har gjort dig bekendt med mediet er i gang med at opbygge dit online netværk på LinkedIn.

Underviser er Jannie Bruerberg Holm, uddannelses- og kursus Koordinator hos IBC Kurser og IBC Konsulenthuset. Jannie arbejder til dagligt med kommunikation, markedsføring og sociale medier, hun brænder for netværkstankegangen og brugen af de forskellige sociale kanaler. Ud over at koordinere kurser inden for kommunikation, marketing og ledelse, afholder Jannie oplæg inden for branding via de sociale medier.

Vært ved webinaret er Niels Bergmann, Udviklingskonsulent og arrangementsansvarlig i Bibliotekarforbundet.

Målgruppe: Webinaret er åbent for alle medlemmer af Bibliotekarforbundet. Det er gratis at deltage.


Sådan deltager du i webinaret:
Du kan deltage via din computer eller via en tablet eller smartphone med Adobe Connect app installeret.

Deltager du via PC eller Mac, skal du bare have webadgang via en browser.

Deltager du via tablet eller smartphone, skal du før webinaret have downloadet Adobe Connect Mobile via App Store eller Google Play.

Kort før webinaret starter, sender vi dig på den mailadresse, som du har angivet ved din tilmelding, et link til møderummet.

Du kan gå ind i møderummet ca. 30 minutter før, webinaret starter. Vi anbefaler, du er inde senest 10 minutter før, så du kan nå at sikre dig, at du har god lyd.

Du kan deltage aktivt i webinaret ved at være med på chatten undervejs. Her kan du skrive kommentarer, spørgsmål og videndele med de andre webinardeltagere.

Webinaret, inkl. chatten, bliver optaget, så du og andre medlemmer kan se og høre det efterfølgende.


Hvad er et webinar?
Et webinar hos BF er et live oplæg, hvor du møder en underviser/oplægsholder og andre webinar-deltagere på nettet via din computer, tablet eller smartphone. Du hører underviseren og ser slides og evt. video. Undervejs kan du chatte med de andre deltagere og stille spørgsmål til underviseren og dermed deltage aktivt og påvirke, hvad I kommer ind på. Du behøver blot en computer, tablet eller smartphone, et par højtalere eller måske endnu bedre et par høretelefoner og endelig en nogenlunde god internetadgang, så kan du være med.

Webinar: LinkedIn – den personlige profil
2. marts 2017
Kl. 9.00 - 10.00
:
BF-Medlem: Gratis
Ikke-medlem: Kun for medlemmer
26. februar 2017
217059

Tilmeldinger modtages efter tilmeldingsfristens udløb såfremt der stadig er ledige pladser. Kontakt Bibliotekarforbundets arrangementsafdeling på arrangementer@bf.dk