Webinar: Præsentationsteknik – tips og tricks

Hvad er det egentlig, der dur allerbedst, når du skal undervise, holde et foredrag eller måske ”bare” skal stille dig op og fortælle dine kolleger om dit sidste nye projekt? Hvorfor er nogle oplægsholdere inspirerende, mens andre er kedelige?

Du behøver ikke at være en trænet taler eller være vant til at stå på ”den store scene” for at lave et oplæg eller en fremlæggelse, som både ses og huskes.

På dette webinar om præsentationsteknik giver vi dig de bedste tips og tricks til, hvordan du holder dine modtagere fanget, og hvordan du involverer og inspirerer deltagerne.

På webinaret kommer vi ind på emner som:

  • Overkom nervøsiteten!
  • Sådan slipper du af med det kedelige
  • Brug mulighederne i Powerpoint eller Keynotes!
  • Rigtig brug af stemmen og kroppen
  • Lån idéer fra Steve Jobs
  • Sådan involverer du deltagerne

Oplægsholder er Kim Marthedal Hansen, selvstændig konsulent i digital strategi, kommunikation og sociale medier og indehaver af Zigns. Kim har en grunduddannelse i kommunikation, suppleret med Spin og Politisk kommunikation fra Journalisthøjskolen og Content Marketing på merkonomniveau.

Vært ved webinaret er Niels Bergmann, Udviklingskonsulent og arrangementsansvarlig i Bibliotekarforbundet.

Målgruppe: Webinaret er åbent for alle medlemmer af Bibliotekarforbundet. Det er gratis at deltage.


Sådan deltager du i webinaret:
Du kan deltage via din computer eller via en tablet eller smartphone med Adobe Connect app installeret.

Deltager du via PC eller Mac, skal du bare have webadgang via en browser.

Deltager du via tablet eller smartphone, skal du før webinaret have downloadet Adobe Connect Mobile via App Store eller Google Play.

Kort før webinaret starter, sender vi dig på den mailadresse, som du har angivet ved din tilmelding, et link til møderummet.

Du kan gå ind i møderummet ca. 30 minutter før, webinaret starter. Vi anbefaler, du er inde senest 10 minutter før, så du kan nå at sikre dig, at du har god lyd.

Du kan deltage aktivt i webinaret ved at være med på chatten undervejs. Her kan du skrive kommentarer, spørgsmål og videndele med de andre webinardeltagere.

Webinaret, inkl. chatten, bliver optaget, så du og andre medlemmer kan se og høre det efterfølgende.


Hvad er et webinar?
Et webinar hos BF er et live oplæg, hvor du møder en underviser/oplægsholder og andre webinar-deltagere på nettet via din computer, tablet eller smartphone. Du hører underviseren og ser slides og evt. video. Undervejs kan du chatte med de andre deltagere og stille spørgsmål til underviseren og dermed deltage aktivt og påvirke, hvad I kommer ind på. Du behøver blot en computer, tablet eller smartphone, et par højtalere eller måske endnu bedre et par høretelefoner og endelig en nogenlunde god internetadgang, så kan du være med.

Webinar: Præsentationsteknik – tips og tricks
24. maj 2017
Kl. 9.00 - 10.00
:
BF-Medlem: Gratis
Ikke-medlem: Kun for medlemmer
18. maj 2017
217062

Tilmeldinger modtages efter tilmeldingsfristens udløb såfremt der stadig er ledige pladser. Kontakt Bibliotekarforbundets arrangementsafdeling på arrangementer@bf.dk