Webinar: ROI på de sociale medier – hvordan måler man udbyttet af sin indsats

Hvordan måler vi vores indsats på de sociale medier? Din virksomhed, organisation eller dit bibliotek er selvfølgelig til stede på de sociale medier - for det er man jo! Men har I en idé om, hvad effekten og udbyttet er? Har I et reelt billede af, hvordan jeres ROI (Return On Investment) ser ud i forhold til at være til stede på de sociale medier?

På dette webinar bliver du introduceret til, hvordan man opsætter mål - eller KPI'er - for, hvad I gerne vil opnå. Det kan være f.eks. antal tilmeldinger til arrangementer, antal udlån eller hvor mange, som tilmelder sig jeres nyhedsbrev.

Vi tager også fat på begrebet "konverteringer", forstået som en handling, der kan tælles, når en bruger interagerer på dit site eller din social media platform og derefter foretager en handling, som I har defineret som værdifuld.

Vi kommer bl.a. ind på:

  • Hvad skal der til, for at du kan begynde at måle?
  • Hvad bør man måle på?
  • Hvad er værdien af et ”Like” på Facebook!?
  • Brugen af Short links
  • Brugen af Facebook Pixel til måling og retargeting
  • Hvordan du kan bruge Google Analytics til at følge din indsats!

Kim Marthedal Hansen, IBCOplægsholder er Kim Marthedal Hansen, selvstændig konsulent i digital strategi, kommunikation og sociale medier og indehaver af Zigns. Kim har en grunduddannelse i kommunikation, suppleret med Spin og Politisk kommunikation fra Journalisthøjskolen og Content Marketing på merkonomniveau.

Vært ved webinaret er Niels Bergmann, udviklingskonsulent og arrangementsansvarlig i Bibliotekarforbundet.

Målgruppe: Webinaret er åbent for alle medlemmer af Bibliotekarforbundet. Det er gratis at deltage.


Sådan deltager du i webinaret:
Du kan deltage via din computer eller via en tablet eller smartphone med Adobe Connect app installeret.

Deltager du via PC eller Mac, skal du bare have webadgang via en browser.

Deltager du via tablet eller smartphone, skal du før webinaret have downloadet Adobe Connect Mobile via App Store eller Google Play.

Kort før webinaret starter, sender vi dig på den mailadresse, som du har angivet ved din tilmelding, et link til møderummet.

Du kan gå ind i møderummet ca. 30 minutter før, webinaret starter. Vi anbefaler, du er inde senest 10 minutter før, så du kan nå at sikre dig, at du har god lyd.

Du kan deltage aktivt i webinaret ved at være med på chatten undervejs. Her kan du skrive kommentarer, spørgsmål og videndele med de andre webinardeltagere.

Webinaret, inkl. chatten, bliver optaget, så du og andre medlemmer kan se og høre det efterfølgende.


Hvad er et webinar?
Et webinar hos BF er et live oplæg, hvor du møder en underviser/oplægsholder og andre webinar-deltagere på nettet via din computer, tablet eller smartphone. Du hører underviseren og ser slides og evt. video. Undervejs kan du chatte med de andre deltagere og stille spørgsmål til underviseren og dermed deltage aktivt og påvirke, hvad I kommer ind på. Du behøver blot en computer, tablet eller smartphone, et par højtalere eller måske endnu bedre et par høretelefoner og endelig en nogenlunde god internetadgang, så kan du være med.

Webinar: ROI på de sociale medier – hvordan måler man udbyttet af sin indsats
20. september 2017
Kl. 9.00 - 10.00
:
BF-Medlem: Gratis
Ikke-medlem: Kun for medlemmer
17. september 2017
217140

Tilmeldinger modtages efter tilmeldingsfristens udløb såfremt der stadig er ledige pladser. Kontakt Bibliotekarforbundets arrangementsafdeling på arrangementer@bf.dk