Webinar: Sådan får du overblik og struktur

Du kender sikkert typen, der roder lidt for meget på kontoret, glemmer en aftale eller måske ikke helt har overblik over et projekt. Det kunne måske godt være dig selv? På dette webinar får du en række meget praktiske redskaber til, hvordan du kan skabe struktur i din hverdag, så du kan gå i gang med det samme.

I et aktivt arbejdsliv er der rigtig mange ting, du skal holde styr på. At designe struktur handler om at planlægge og sætte i system. Mange er gode til at strukturere papir i mapper og ideer på plancher. Til gengæld er det ofte vanskeligt at strukturere forskelligartede projekter og opgaver samtidig - og måske oplever du nogle gange en frustration over "for lidt tid"?

På webinaret får du:

  • en introduktion til ”at skabe struktur”.
  • præsenteret flow-teorien som en vej til at justere på en opgaves kompleksitet.
  • en række redskaber til at skabe bedre overblik i hele dit liv – og især på din arbejdsplads.

Webinaret byder på både oplæg, refleksion samt introduktion til et par brugbare øvelser, som du får mulighed for at spørge ind til.

Kristine Karlshøj

Oplægsholder er Kristine Karlshøj, selvstændig konsulent, lederrådgiver, facilitator og procesdesigner. Kristine har skrevet e-bogen ”Skab struktur – Find din balance mellem orden og kaos”, som du som deltager i webinaret får mulighed for at downloade gratis.

Vært ved webinaret er Niels Bergmann, udviklingskonsulent og arrangementsansvarlig i Bibliotekarforbundet.

Målgruppe: Webinaret er åbent for alle medlemmer af BF. Det er gratis at deltage.

Arrangør: Webinaret er arrangeret af Bibliotekarforbundet.


Sådan deltager du i webinaret:
Du kan deltage via din computer eller via en tablet eller smartphone med Adobe Connect app installeret.

Deltager du via PC eller Mac, skal du bare have webadgang via en browser.

Deltager du via tablet eller smartphone, skal du før webinaret have downloadet Adobe Connect Mobile via App Store eller Google Play.

Kort før webinaret starter, sender vi dig på den mailadresse, som du har angivet ved din tilmelding, et link til møderummet.

Du kan gå ind i møderummet ca. 30 minutter før, webinaret starter. Vi anbefaler, du er inde senest 10 minutter før, så du kan nå at sikre dig, at du har god lyd.

Du kan deltage aktivt i webinaret ved at være med på chatten undervejs. Her kan du skrive kommentarer, spørgsmål og videndele med de andre webinardeltagere.

Webinaret, inkl. chatten, bliver optaget, så du og andre medlemmer kan se og høre det efterfølgende.


Hvad er et webinar?
Et webinar hos BF er et live oplæg, hvor du møder en underviser/oplægsholder og andre webinar-deltagere på nettet via din computer, tablet eller smartphone. Du hører underviseren og ser slides og evt. video. Undervejs kan du chatte med de andre deltagere og stille spørgsmål til underviseren og dermed deltage aktivt og påvirke, hvad I kommer ind på. Du behøver blot en computer, tablet eller smartphone, et par højtalere eller måske endnu bedre et par høretelefoner og endelig en nogenlunde god internetadgang, så kan du være med.

Webinar: Sådan får du overblik og struktur
26. september 2018
Kl. 9.00 - 10.00
:
BF-Medlem: Gratis
Ikke-medlem: Kun for medlemmer
23. september 2018
218186

Tilmeldinger modtages efter tilmeldingsfristens udløb såfremt der stadig er ledige pladser. Kontakt Bibliotekarforbundets arrangementsafdeling på arrangementer@bf.dk