Onlinemagasin skal lokke studerende

20-05-2010 af Tania Kejser
Med levende billeder og besøg på tidligere studerendes arbejdspladser, vil Det Informationsvidenskabelige Akademi øge optaget på uddannelsen.

Sidste år ved denne tid var en ladning trykte profilaviser fra Danmarks Biblioteksskole på vej ud med Politiken og Jyllands-Posten. I år er meget anderledes. Skolen har skiftet navn til Det Videnskabelige Akademi – og profilaviserne er skiftet ud med et onlinemagasin, reflect.

Kommunikationsansvarlig, Bodil Christensen, har haft travlt de sidste par måneder.

- Vi er lige gået i luften, og jeg har allerede fået rigtig meget positiv respons – og sådan plejer det altså ikke at være altid, så jeg tror, at vi har ramt noget rigtigt, siger hun.

Baggrunden for magasinet er et ønske om at gå i nye retninger rent markedsføringsmæssigt.

- Vi er jo normalt rigtig gode til at skrive en helt masse. Med magasinet her vil vi også vise, hvem vi er. Vi laver samtidig en annoncekampagne på Facebook, som går i luften i eftermiddag, og desuden er vi altid til stede på GoogleAds, siger Bodil Christensen.

Om onlinemagasinet har nogen effekt på antallet af ansøgere til uddannelsen må vise sig hen ad vejen.

- Hvornår beslutter man sig til, hvilken uddannelse man vælger? Det er meget svært at måle på. I første omgang kan vi se, hvor mange, der besøger magasinet, og så må vi se, om vi vil fortsætte ad den vej, siger Bodil Christensen.


 

Skriv en kommentar