God sommer for e-bøgerne

20-08-2013 af Anette Lerche
De danske forlag rapporterer, at salget af e-bøger fortsat stiger kraftigt. Samtidig er priserne gået ned.

De danske forlag kan konstatere, at danskerne i stigende grad klikker sig til deres bogindkøb. Salget af e-bøger er konstant stigende, viser en rundspørge foretaget af Jyllandsposten.


Samtidig har forlagene skruet priserne på e-bøgerne en tand ned, så e-bøgerne nu er nede på i snit at koste 60 procent af, hvad den trykte bog koster. Forlagene kan samtidig glæde sig over, at den digitale markedsføring har stor betydning for antallet af solgte eksemplarer.

Kommerciel direktør på People’s Press Morten Remmer fortæller til Jyllandsposten, at et godt tilbud på en e-bog hurtigt for salgstallene til at stige. Men at den digitale markedsføring også virker uden særligt gode tilbud. 


- Der er en langt større modtagelighed over for digital markedsføring på de digitale produkter end på den fysiske bog. Det handler om den øjeblikkelige tilfredsstillelse, der er ved at købe en e-bog. Hvis du får et nyhedsbrev med et tilbud på en e-bog, så kan du få bogen lige nu, mens den fysiske bog kommer flere dage senere, siger han. 

Skriv en kommentar