Medarbejdere skal skabe synlighed på LinkedIn

26-08-2015 af Emma Nikander
LinkedIn er meget mere end en samling af CV’er og jobsøgende. Det er en vigtig platform for virksomheder til at brande sig selv og skabe nye kontakter – hvis medarbejderne vel at mærke gør en aktiv indsats for det.

Der er guld at høste for både virksomhed og ansatte, hvis medarbejderne arbejder aktivt med deres LinkedIn-profiler. 

Fra virksomhedens perspektiv udgør medarbejdernes netværk en kilde til synlighed. Deler, liker eller kommenterer en medarbejder en god historie fra virksomheden, når den ud til langt flere personer end dem, der normalt besøger virksomhedens hjemmeside eller LinkedIn-side.  

Fra den ansattes side af bordet er der troværdighed og nye connections at hente. Deler du resultater og erfaringer fra dit arbejde, skaber det troværdighed om dine kompetencer, samtidighed med at dit netværk med stor sandsynlighed vil øges, fordi mere aktivitet på din profil gør dig mere synlig.  

Få flere gode råd fra konsulentvirksomheden Digital Works om at bruge LinkedIn aktivt som virksomhed og medarbejder på Digital Works hjemmeside

Skriv en kommentar