Næstved trækker ordning med tidsbestilling tilbage

06-08-2015 af Emma Nikander
Nu kan borgerne på hovedbiblioteket i Næstved igen få hjælp fra en bibliotekar ‒ præcis når de står og mangler den.

Tilbage i maj måned afskaffede Næstved Bibliotek den klassiske bibliotekarbemandede skranke til fordel for en ordning, hvor borgerne skulle booke en bibliotekar, hvis de havde spørgsmål, der krævede over fem minutters betjening. Fra slutningen af juni er ordningen trukket tilbage, og borgerne kan igen modtage betjening af en bibliotekar, uanset tidspunkt og hvor tidskrævende spørgsmålet end måtte være.

Lanceringen af tidsbestilling på biblioteket vakte debat om bibliotekernes kerneopgaver og servicebegreb, og nyheden om afskaffelsen bliver modtaget med glæde hos Næstveds biblioteks følgere på Facebook, hvor en bruger skriver »Det er en god nyhed«.

Næstved tilbyder nu en service, hvor man kan bestille et møde med en bibliotekar, der har forberedt sig på det givne emne, man har brug for information omkring.

Læs tidligere nyheder om Næstveds indføring af tidsbestilling, og se debatten: 

I Næstved skal borgerne bestille tid og Næstvedmodellen giver debat

samt interview med biblioteks- og borgerservicechef i Næstved Karen Delfs bragt i Perspektiv 6/2015:

Vi er ikke lykkedes 100 procent

Skriv en kommentar